Tantárgy azonosító adatok
1. A tárgy címe Neurobiológia 1 – Alapok és az észlelés neurobiológiája
2. A tárgy angol címe Neurobiology 1 – Foundations and Neurobiology of Perception
3. Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa 2 + 0 + 2 v Kredit 5
4. Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend
vagy Tantárgy kód 1 Rövid cím 1 Tantárgy kód 2 Rövid cím 2 Tantárgy kód 3 Rövid cím 3
4.1
4.2
4.3
5. Kizáró tantárgyak
6. A tantárgy felelős tanszéke Kognitív Tudományi Tanszék
7. A tantárgy felelős oktatója Dr. Kovács Gyula beosztása egyetemi tanár
Akkreditációs adatok
8. Akkreditációra benyújtás időpontja 2014.03.17. Akkreditációs bizottság döntési időpontja 2014.04.23.
Tematika
9. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít
alapvető középiskolai biológia tudás
10. A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható)
TTK Kognitív Tanulmányok MSc kötelező tárgya
11. A tárgy részletes tematikája
1. Alapvető idegi folyamatok, sejtmembrán, akciós potenciál 2. A szinapszis 3. Autonóm idegrendszer, hipothalamus 4. És zlelés bevezetés - vizsgálati módszerek 5. Szenzoros és motoros integráció 6. Az idegsejttől a kognícióig 7. Szomatoszenzoros rendszer I. - periféria 8. Szomatoszenzoros rendszer II. - központi feldolgozás, fájdalom- és hőérzékelés 9. Látás alapjai I. - Alacsonyszintű látás 10. Látás alapjai II. - Magasabbszintű látás 11. Hallás alapjai 12. Kemoszenzoros érzékelés - szaglás, ízlelés 13. - gyakorlat: a HHSIM nevű szimulációs program 14. - gyakorlat: témaösszefoglaló írása 1. Basic neural processes, the cell membrane, the action potential 2. The synapse 3. Autonomous nervous system, hypothala mus 4. Perception - intorduction - Methods 5. Integration of sensory and motor functions 6. From nerve cells to cognition 7. Somatosensory system I. - periphery 8. Somatosensory system II. - cortical processing, the perception of pain and temperature 9. Vision I. - Early vision 10. Vision II. - Higher vision 11. Hearing 12. Chemical senses - smell and taste 13. - practice: a HHSIM simulatory program 14. - practice: summary paper
12. Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja
szorgalmi
időszakban
Az előadásokon való jelenlét és aktív részvétel, a gyakorlati feladatoknak a félév elején meghatározott időpontban való leadása vizsga-
időszakban
Elméleti részből szóbeli vizsga
13. Pótlási lehetőségek
Az elméleti vizsga a TVSZ ide vonatkozó szabályai alapján javítható.
14. Konzultációs lehetőségek
Fogadóórán, e-mailen
15. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom
Fonyó Attila: Élettan gyógyszerészhallgatók részére. Budapest, Medicina Kiadó, 2007.
Purves, Brannon, Cabeza, Huettel, LaBar, Platt, Woldorff: Principles of Cognitive Neuroscience. Sinauer, USA, 2008.
Kandel, Schwartz, Jessell: Principles of Neural Science. McGraw, Hill, USA, 2007.
16. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva)
16.1 Kontakt óra
56
16.2 Félévközi felkészülés órákra
28
16.3 Felkészülés zárthelyire
0
16.4 Zárthelyik megírása
0
16.5 Házi feladat elkészítése
28
16.6 Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló)
0
16.7 Egyéb elfoglaltság
0
16.8 Vizsgafelkészülés
38
16.9 Összesen
150
17. Ellenőrző adat Kredit * 30
150
A tárgy tematikáját kidolgozta
18. Név beosztás Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.)
Dr. Kovács Gyula
egyetemi tanár
Kognitív Tudományi Tanszék
Dr. Zimmer Márta
egyetemi adjunktus
Kognitív Tudományi Tanszék
A tanszékvezető
19. Neve aláírása
Dr. Racsmány Mihály