Tantárgy azonosító adatok
1. A tárgy címe Bevezető matematika
2. A tárgy angol címe Introductory Mathematics
3. Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa 0 + 2 + 0 f Kredit 2
4. Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend
vagy Tantárgy kód 1 Rövid cím 1 Tantárgy kód 2 Rövid cím 2 Tantárgy kód 3 Rövid cím 3
4.1
4.2
4.3
5. Kizáró tantárgyak
Matematika A1a, Matematika A1b, Analízis 1, Matematika E1 tárgyak kreditjének megszerzése után nem vehető fel
6. A tantárgy felelős tanszéke Matematika Intézet
7. A tantárgy felelős oktatója Kádasné Dr. V. Nagy Éva beosztása egyetemi docens
Akkreditációs adatok
8. Akkreditációra benyújtás időpontja 2009.04.06. Akkreditációs bizottság döntési időpontja 2009.04.27.
Tematika
9. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít
Középiskolai matematika
10. A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható)
Mérnök BSc képzések szabadon választható tárgya
11. A tárgy részletes tematikája
Témakörök: elemi algebrai műveletek és azonosságok, számtani és mértani sorozatok, elemi alapfüggvények és ábrázolásuk, elsőfokú egyenletek és egyenlőtlenségek, két- és három ismeretlenes egyenletrendszerek, másod- és magasabb fokú egyenletek megoldása, abszolút értékes, gyökös exponenciális és logaritmusos egyenletek, egyenlőtlenségek, szögfüggvények és trigonometrikus egyenletek, százalék - és kamatszámítás, egyszerű geometriai alakzatok terület és térfogatszámítása, síkvektorok, koordináta-geometria elemei, nevezetes görbék, kombinatorika, halmazok, logika. A feldolgozás módja: A feladatmegoldó készség fejlesztéséhez sok (rutin) feladatot kell megoldani. Ez nagy részben házi feladatként kerülhet sorra, (alkalomról, alkalomra előre előkészített feladatsor). Az órákon a házi feladatok ellenőrzése mellett sor kerül az egyes témakörökhöz tartozó összetettebb feladatok megbeszélésére. Tapasztalatokat szereznek a hétköznapi beszéd és a matematikai nyelv megkülönböztetésé ről, a matematikai pontosságról, az alapvető logikai műveletek használatáról, a matematikai építkezés sajátosságairól.
12. Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja
szorgalmi
időszakban
2 db zárthelyi dolgozat megírása min. 50%-os eredménnyel, valamintheti rendszerességű házi feladat vizsga-
időszakban
13. Pótlási lehetőségek
a két zárthelyi dolgozat egyike pótolható
14. Konzultációs lehetőségek
15. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom
Középiskolai tankönyvek, feladatgyűjtemények aktuálisan kijelölt kötetei.
Kádasné Dr. V. Nagy Éva: Matematikai segédanyag
16. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva)
16.1 Kontakt óra
28
16.2 Félévközi felkészülés órákra
10
16.3 Felkészülés zárthelyire
6
16.4 Zárthelyik megírása
0
16.5 Házi feladat elkészítése
16
16.6 Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló)
0
16.7 Egyéb elfoglaltság
0
16.8 Vizsgafelkészülés
0
16.9 Összesen
60
17. Ellenőrző adat Kredit * 30
60
A tárgy tematikáját kidolgozta
18. Név beosztás Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.)
Kádasné Dr. V. Nagy Éva
egyetemi docens
Differenciálegyenletek Tanszék
Dr. Csákány Anikó
egyetemi adjunktus
Sztochasztika Tanszék
A tanszékvezető
19. Neve aláírása
Dr. Szántai Tamás