Tantárgy azonosító adatok
1. A tárgy címe Agysérülés és kogníció
2. A tárgy angol címe Brain Injury and Cognition
3. Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa 2 + 0 + 0 f Kredit 3
4. Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend
vagy Tantárgy kód 1 Rövid cím 1 Tantárgy kód 2 Rövid cím 2 Tantárgy kód 3 Rövid cím 3
4.1
4.2
4.3
5. Kizáró tantárgyak
6. A tantárgy felelős tanszéke Kognitív Tudományi Tanszék
7. A tantárgy felelős oktatója Dr. Demeter Gyula beosztása egyetemi docens
Akkreditációs adatok
8. Akkreditációra benyújtás időpontja 2019.07.23. Akkreditációs bizottság döntési időpontja 2019.08.22.
Tematika
9. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít
Kognitív idegtudomány, Kognitív pszichológia, Neuropszichológia
10. A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható)
TTK Pszichológia Doktori Iskola tárgya
11. A tárgy részletes tematikája

A tantárgy célja, hogy bemutassa az agysérülés és a magasabb rendű kognitív funkciók közti fontosabb összefüggéseket. Kifejezett figyelmet szentel a traumatikus agysérülés és a temporális epilepszia által okozott kognitív, érzelmi deficiteknek, előtérbe helyezve a prospektív emlékezet és a szociális kogníció témakörét. Cél ugyanakkor az agysérült betegek rehabilitációjában alkalmazott különböző terápiás eljárások, technikák, módszerek hatékonyságának elemzése, megvitatása és továbbgondolás. Az adott témákat releváns esetelemzések egészítik ki.

12. Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja
szorgalmi
időszakban
A tantárgy tematikájában szereplő cikkek feldolgozása, egyik témához kapcsolódóan egy kutatási terv elkészítése vizsga-
időszakban
13. Pótlási lehetőségek
A TVSZ-nek megfelelően.
14. Konzultációs lehetőségek
Fogadóórán, e­mailen
15. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom
Shum, D., Levin, H., & Chan, R. C. (2011). Prospective memory in patients with closed head injury: A review Neuropsychologia, 49(8), 2156-2165.
Monti, G., Meletti, S. (2015). Emotion recognition in temporal lobe epilepsy: a systematic review. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 55, 280-293.
16. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva)
16.1 Kontakt óra
28
16.2 Félévközi felkészülés órákra
48
16.3 Felkészülés zárthelyire
0
16.4 Zárthelyik megírása
0
16.5 Házi feladat elkészítése
0
16.6 Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló)
14
16.7 Egyéb elfoglaltság
0
16.8 Vizsgafelkészülés
0
16.9 Összesen
90
17. Ellenőrző adat Kredit * 30
90
A tárgy tematikáját kidolgozta
18. Név beosztás Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.)
Dr. Demeter Gyula
egyetemi docens
Kognitív Tudományi Tanszék
A tanszékvezető
19. Neve aláírása
Dr. Babarczy Anna