Tantárgy azonosító adatok
1. A tárgy címe Agysérülés és kogníció 2
2. A tárgy angol címe Brain Injury and Cognition 2
3. Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa 2 + 0 + 0 f Kredit 3
4. Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend
vagy Tantárgy kód 1 Rövid cím 1 Tantárgy kód 2 Rövid cím 2 Tantárgy kód 3 Rövid cím 3
4.1
4.2
4.3
5. Kizáró tantárgyak
6. A tantárgy felelős tanszéke Kognitív Tudományi Tanszék
7. A tantárgy felelős oktatója Dr. Demeter Gyula beosztása egyetemi docens
Akkreditációs adatok
8. Akkreditációra benyújtás időpontja 2020.08.26 Akkreditációs bizottság döntési időpontja 2021.03.05
Tematika
9. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít
Kognitív idegtudomány, Kognitív pszichológia, Neuropszichológia
10. A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható)
TTK Pszichológia Doktori Iskola tárgya
11. A tárgy részletes tematikája

A tantárgy az Agysérülés és kogníció kurzus folytatása. Célja, hogy a már megszerezett tudásra alapozva  több szempontból megvilágítsa  az agysérülés és a magasabb rendű kognitív funkciók közti lehetséges összefüggéseket. A tárgy továbbra is  kifejezett figyelmet szentel a traumatikus agysérülés és a temporális epilepszia által okozott kognitív, érzelmi deficiteknek, előtérbe helyezve a prospektív emlékezet és a szociális kogníció témakörét. Az adott témákat releváns esetelemzések egészítik ki, mely megvitatásába, elemzésébe a hallgatók aktív bevonása a cél. Az esetmegbeszélések során bemutatásra kerülnek új terápiás, rehabilitációs eljárások is és a cél e téren is az önálló elképzelések, ötletek bátorítása, megvitatása.

The course is a continuation of the Brian Injury and Cognition class. Its aim is to shed light on the possible connections between brain injury and higher-order cognitive functions from several perspectives, based on the knowledge already acquired. The subject continues to pay close attention to cognitive, emotional deficits caused by traumatic brain injury and temporal lobe epilepsy, with a focus on prospective memory and social cognition. The given topics are supplemented and illustrated by relevant case studies and we aim the active involvement of the students in the analysis. During the case discussions, new therapeutic and rehabilitation procedures are also presented, and the goal is to encourage independent ideas in this field as well.

12. Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja
szorgalmi
időszakban
A tantárgy tematikájában szereplő cikkek feldolgozása, egyik témához kapcsolódóan egy kutatási terv elkészítése vizsga-
időszakban
13. Pótlási lehetőségek
A TVSZ-nek megfelelően.
14. Konzultációs lehetőségek
Fogadóórán, e­mailen
15. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom
Shum, D., Levin, H., & Chan, R. C. (2011). Prospective memory in patients with closed head injury: A review.
Neuropsychologia, 49(8), 2156-2165. Monti, G., & Meletti, S. (2015). Emotion recognition in temporal lobe epilepsy: a systematic review. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 55, 280-293.
16. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva)
16.1 Kontakt óra
28
16.2 Félévközi felkészülés órákra
48
16.3 Felkészülés zárthelyire
0
16.4 Zárthelyik megírása
0
16.5 Házi feladat elkészítése
0
16.6 Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló)
14
16.7 Egyéb elfoglaltság
0
16.8 Vizsgafelkészülés
0
16.9 Összesen
90
17. Ellenőrző adat Kredit * 30
90
A tárgy tematikáját kidolgozta
18. Név beosztás Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.)
Dr. Demeter Gyula
egyetemi docens
Kognitív Tudományi Tanszék
A tanszékvezető
19. Neve aláírása
Dr. Babarczy Anna