Tantárgy azonosító adatok
1. A tárgy címe Kognitív és evolúciós pszichológia
2. A tárgy angol címe Cognitive and evolutionary psychology
3. Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa 2 + 0 + 0 v Kredit 4
4. Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend
vagy Tantárgy kód 1 Rövid cím 1 Tantárgy kód 2 Rövid cím 2 Tantárgy kód 3 Rövid cím 3
4.1
4.2
4.3
5. Kizáró tantárgyak
6. A tantárgy felelős tanszéke Kognitív Tudományi Tanszék
7. A tantárgy felelős oktatója Dr. Babarczy Anna beosztása egyetemi docens
Akkreditációs adatok
8. Akkreditációra benyújtás időpontja 2020.08.28. Akkreditációs bizottság döntési időpontja
Tematika
9. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít
a) A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerkedjenek a kognitív pszichológia legfontosabb fogalmaival, mo-delljeivel, elméleteivel, kurrens eredményeivel. A kurzus által tárgyalt témák kiterjednek a következőkre: A kognitív pszichológia története, Alvás,
10. A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható)
A Pszichológia MA kognitív pszichológia specializációjának kötelező tárgya az 2. félévben
11. A tárgy részletes tematikája
  • A kognitív pszichológia története,
  • Alvás, ébrenlét és egyéb tudatállapotok,
  • Az emberi és állati kogníció összehasonlítása,
  • Agyi képalkotás,
  • Az emlékezet,
  • Motiváció,
  • Idegennyelv-elsajátítás,
  • Szociális kogníció,
  • Autizmus Spektrum Zavar,
  • A kogníció változásai az életkorral
  • A kognitív pszichológia evolúciós aspektusai
  • Neuromítoszok.

History of cognitive psychology; Sleep, wakefulness and other states of consciousness; Comparison of human and animal cognition; Brain imaging; Memory; Motivation; Foreign language acquisition; Social cognition; Autism Spectrum Disorder; Changes in cognition with age; Evolutionary aspects of cognitive psychology; Neuromyths.

12. Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja
szorgalmi
időszakban
A vizsgajegy megszerezhető úgy is, ha az egyes előadások során kiadott miniZH-kat teljesíti a hallgató. A tanulási eredmények értékelése a vizsgán, valamint egyéni vagy kiscsoportosan végzett projekt feladatok alapján történik. vizsga-
időszakban
Vizsga; Vizsga: A tanulók elméleti tudásának megszerzéséről a félév során egy alkalommal vizsgaidőszakban.
13. Pótlási lehetőségek
1) A TVSZ-nek megfelelő szabályozást vesszük alapul. 2) Az írásbeli vizsga a vizsgaidőszakban javítható.
14. Konzultációs lehetőségek
a tárgy oktatójának heti rendszerességgel meghirdetett fogadóóráján
15. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom
David Groome & Michael Eysenc, An Introduction to Applied Cognitive Psychology. 2016.
Francis Durso et al., Handbook of Applied Cognition. 2nd Edition, 2007.
16. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva)
16.1 Kontakt óra
28
16.2 Félévközi felkészülés órákra
62
16.3 Felkészülés zárthelyire
0
16.4 Zárthelyik megírása
0
16.5 Házi feladat elkészítése
0
16.6 Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló)
0
16.7 Egyéb elfoglaltság
0
16.8 Vizsgafelkészülés
30
16.9 Összesen
120
17. Ellenőrző adat Kredit * 30
120
A tárgy tematikáját kidolgozta
18. Név beosztás Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.)
Dr. Babarczy Anna
egyetemi docens
Kognitív Tudományi Tanszék
A tanszékvezető
19. Neve aláírása
Dr. Babarczy Anna