Tantárgy azonosító adatok
1. A tárgy címe Neuropszichológiai diagnosztika
2. A tárgy angol címe Neuropsychological Assessment
3. Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa 2 + 2 + 0 f Kredit 6
4. Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend
vagy Tantárgy kód 1 Rövid cím 1 Tantárgy kód 2 Rövid cím 2 Tantárgy kód 3 Rövid cím 3
4.1 Neuropszichológia, BMETE47MN21 Neuropszichológia, BMETE47MN21
4.2
4.3
5. Kizáró tantárgyak
6. A tantárgy felelős tanszéke Kognitív Tudományi Tanszék
7. A tantárgy felelős oktatója Dr. Demeter Gyula beosztása egyetemi docens
Akkreditációs adatok
8. Akkreditációra benyújtás időpontja 2020.09.02. Akkreditációs bizottság döntési időpontja 2021.03.05
Tematika
9. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít
Neuropszichológiai viszgálat, standardizált tesztek, az eredmények kvantitatív és kvalitítív értelmezése
10. A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható)
Pszichológia mesterszak, Kognitív pszichológia specializáció kötelezően választható tárgya a 3. félévben
11. A tárgy részletes tematikája

A tantárgy megismerteti a hallgatókkal a neuropszichológiai diagnosztika legfontosabb céljait és a kapott eredmények értelmezési kereteit, esetleges korlátait. Kitér a nagy neuropszichológiai tesztbattériák és az egyedi eljárások alkalmazási területeire, tárgyalva a felmerülő nehézségeket. Részletesen ismerteti a kognitív funkciók (észlelés, emlékezet, nyelv, gondolkodás, végrehajtó funkciók) legfontosabb standardizált vizsgálati eljárásait és konkrét esetelemzések kapcsán a hallgatók elsajátíthatják a neuropszichológiai profilelemzés alapvető készségeit.

The course introduces students to the most important goals of neuropsychological assessment and to the interpretation frameworks of the obtained results, and its’ possible limitations. It discusses the areas of application of large neuropsychological test batteries and individual procedures, discussing the difficulties as well. It presents in detail the most important standardized procedures for cognitive function assessment (e.g. perception, memory, language, thinking, and executive functions) and students can acquire the basic skills of neuropsychological profile analysis based on concrete neuropsychological cases.

 

12. Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja
szorgalmi
időszakban
zh; kognitív funkciók vizsgálata, jegyzőkönyvek elkészítése vizsga-
időszakban
13. Pótlási lehetőségek
A TVSZ-nek megfelelő szabályozást vesszük alapul.
14. Konzultációs lehetőségek
Az oktatóval egyeztetve
15. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom
M.D. Lezak, D.B. Howieson, D.W. Loring: Neuropsychological Assessment (4th Edition) New York: Oxford Univers 2004.
16. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva)
16.1 Kontakt óra
56
16.2 Félévközi felkészülés órákra
10
16.3 Felkészülés zárthelyire
10
16.4 Zárthelyik megírása
4
16.5 Házi feladat elkészítése
20
16.6 Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló)
20
16.7 Egyéb elfoglaltság
60
16.8 Vizsgafelkészülés
0
16.9 Összesen
180
17. Ellenőrző adat Kredit * 30
180
A tárgy tematikáját kidolgozta
18. Név beosztás Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.)
Dr. Demeter Gyula
egyetemi docens
Kognitív Tudományi Tanszék
A tanszékvezető
19. Neve aláírása
Dr. Babarczy Anna